Najlepszym autokarem jest taki, który jest gigantyczny oraz potrafi pomieścić nawet 50-60 ludzi. Każdy pasażer ma sporo miejsca zarówno dla siebie, jak oraz dla swojego bagażu podręcznego. Przy dłuższych krajowych trasach jest to niezwykle ważne. Prawidłowo, jeżeli taki autokar wyposażony jest w mini barek, jaki umożliwia zrobienie sobie kawy lub też herbaty. Newralgicznym pojazdem do krajowego transportu jest autokar. Musi on być niesłychanie wygodny i komfortowy, aby pasażerowie mogli czuć się w nim bezpiecznie. W czasie długiego przejazdu porą zimową jest to szczególnie ważne.

Na dodatek wszelkie autobusy posiadają w swoich dolnych częściach autobusu miejsca bagażowe na wszelkie walizki, plecaki. Ich pojemność jest uzależniona od liczby transportowanych pasażerów. Również miejsce kierowcy musi być wygodne oraz na tyle ogromne by w stanie on bez skrępowania prowadzić pojazd. Taki autobus jest nadzwyczaj cichy i potrafi z dużą prędkością przejechać kilkaset kilometrów – wypróbuj busy do niemiec zachodniopomorskie. Dzięki temu czas przejazdu jest szybki. Komfort jazdy musi być zachowany, gdyż takie są wymogi w Polsce. Kierowca pracujący u przewoźnika to osoba która musi w głównej mierze posiadać w tym zawodzie doświadczenie. Jest on obowiązkowy za wszystkich pasażerów, wskutek tego musi tak kierować pojazdem, aby nie doszło do kolizji czy wypadku.

Bazowym dokumentem jaki kierowca powinien posiadać jest prawo jazdy na pojazdy pasażerskie. W jakiejkolwiek chwili taki dokument można mieć pod warunkiem zdania pozytywnie egzaminu prowadzonego przez Ośrodek Ruchu Drogowego. Dodatkowo kierowca musi znać również zasady ruchu drogowego, wiedzieć jak zachować się w przeróżnych ekstremalnych sytuacjach. Kiedy tak właściwie dojdzie do wypadku powinien nawet umieć udzielić pierwszej pomocy. Zawód kierowcy jest wybitnie wyczerpujący. Nie dość, że jest na nim kolosalna odpowiedzialność to na dodatek praca łączy się z kilkugodzinnym pilnowaniem za kółkiem. Na dłuższe trasy wysyła się dwóch kierowców by nie przeciążyć jednego psychicznie. Będzie to nienormowany czas pracy, uzależniony od godzin jazdy każdego dnia. Kierowca potrafi być w trasie nawet 12 godzin, jeżeli przemierza obszerną część Polski.