Giełdy motoryzacyjne w szwajcarskiej Genewie stawiają na ekologię. Kończące się a przy tym okropnie drożejące sztampowe źródła napędu narzucają nowy trend w motoryzacji. Swój początek mają oznaczyć małe wozy, które będą spalały niezmiernie mało paliwa. Takim przykładem będzie samochód spod marki Volkswagena, jaki według prognoz ma spalać wyłącznie niecały litr paliwa na sto kilometrów. Całkiem ekologiczne rozwiązanie, jakie oczywiście osiągnięte jest wydatkiem dynamiki jazdy, albowiem tak mały silnik nie jest w stanie rywalizować z rasowymi silnikami spalinowymi o kolosalnych pojemnościach. To auto będzie przeznaczone poniekąd do komunalnego przemieszczania się miedzy uliczkami. Nowość przygotowuje dla nas również jakże legendarny koncern BMW. Zamierza on zaprezentować podobnie mały samochód pod tajemniczą nazwą projekt oraz. Jak dostrzega się tegoroczne targi motoryzacyjne w Genewie kręcą się wokół jednego pomysłu, a mianowicie napędu dla przyszłości, który ma być tani i dynamiczny. Ujrzymy czy uda się osiągnąć ten kompromis.

Elektryczne samochodu

Coraz znacznie bardziej wschodzące ceny benzyny, gazu oraz oleju napędowego skłaniają konstruktorów do konstruowania samochodów, które będą żądały innego źródła zasilania. Współczesne samochody pracują już na silnikach rodzaju hybryda. Jest to scalenie typowego napędu na benzynę z elektrycznym. Energia kumulowana jest w obszernych akumulatorach litowo-jonowych, jakie odnajdują się w bagażniku lub z przodu pod maską samochodu. Do tej pory stanowiły one tylko dodatek do obszernego tak czy inaczej silnika spalinowego i generowały niedużą moc. Dzisiaj samochody budowane są z myślą o napędzaniu ich tylko oraz wyłącznie prądem. Jednak żeby takie coś mogło zaistnieć na stacjach benzynowych powinny powstać dystrybutory, w jakich będzie można ładować baterie. Innym rozwiązaniem kłopotów jest ujednolicenie rodzaju baterii we wszelkich autach. Wtedy to podjeżdżając na stację dokonuje się jedynie wymiany akumulatora za odpłatnością i można jechać dalej. Podstawową wadą samochodów napędzanych prądem jest zasięg, nadzwyczaj ograniczony w stosunku do silników spalinowych.